2 Ağustos 2009 Pazar

Maraş tarhana çorbası



Maraş tarhana çorbası tarifyle karşınızdayım :) Eşim Maraş'lı ve bu çorbayı çok seviyor. Geçen gün almış hem cips gibi yiyor hem de çorba olarak. Ben çok zorladım kendimi ama yiyemiyorum. Sanırım tadına alışık olmadığım için. Çorbayı maraş usulü yaptık. İlk resimde de görüldüğü üzere kuru ve bir gece önceden ıslatmak gerekiyor tarhanayı. İşte tarifi....

Malzemeler;

  • 200 gr. Maraş tarhanası
  • 1 s.b haşlanmış nohut
  • Nane,pulbiber,tuz ve sıvı yağ ( tereyağ)
Yapılışı;
  1. Tarhanayı 1 gece önceden ıslıyoruz.
  2. Ertesi gün düdüklü tencerede 25 dakika 5 bardak suyla pişiriyoruz. Blendırla iyice ezip yoğurtlu çorba kıvamına getiriyoruz.
  3. Ezdikten sonra içine nohutları ekleyip biraz pişirip özleşmesini sağlıyoruz. Tuzunu ekliyoruz.
  4. En son piştikten sonra eritilmiş yağın içine nane ve pul biberi ekliyoruz.
  5. Çorbanın üzerine yağı döküp servis yapıyoruz.

8 yorum:

kamikaze 2 Ağustos 2009 06:53  

çokkk güzel görünüyor.ellerinize sağlıkk..

ilknur 2 Ağustos 2009 11:46  

Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.

nehircce 2 Ağustos 2009 23:27  

Böyle kurusunu ilk kez gördüm ilginç geldi doğrusu.Tadına ne şüphe elinize sağlık sevgiler

Keyifli Hobiler 3 Ağustos 2009 00:42  

İyiyleşmene sevindim canım şifa olsun mamalar:)
Ellerine sağlık

nurşen 3 Ağustos 2009 02:10  

İyi günler arkadaşım,mutlu bir haftaya başlaman dileğiyle.
Bu tarz tarhana hiç görmemiştim,canım türkiyem heryerden farklı tatlar alıyorsun.Ellerine sağlık canım
Sevgiler

pembe tatlar 3 Ağustos 2009 02:45  

Canım yaz kış mutlaka evimizde çorba pişer ellerine sağlık nefis gözüküyor...
Ama maraş tarhanasını nerden bulurum bilmiyorum:))
Bu arada mimledim seni:)

FERZAN 3 Ağustos 2009 06:11  

canım,değişik bi tarif bizim yaptığımız tarhana daha değişik,her yörenin farklı tatları var,paylaşımın için teşekkürler,sevgiler...

Evcimen 3 Ağustos 2009 06:12  

Teşekkür ediyorum değerli yorumlaırnız için.

Pembe tatlar canımcım aktarlarda bulabilirsin bu tarhanayı.. Ayrıca mim için teşekkür ederim :)