6 Temmuz 2009 Pazartesi

Topalak Çorbası




Topalak çorbası, ailece çok sevdiğimiz ve çok tükettiğimiz bir yemek. Evde 2.5 kişi olduğumuz için üşenmeden de yapıyorum. Vereceğim malzemeyle yapılan yemek 1'er tabakla 4 kişiliktir. Bu yemek üzerine söylenecek fazla bir şey yok. O yüzden hemen tarifi veriyorum...

Malzemeler:
-250 gr. çiğ köftelik yağsız kıyma
-1 çay bardağı köftelik bulgur
-3 su bardağı haşlanmış nohut
-2 orta boy soğan ( biri köftenin içine, biri yemeğin içine)
- 2 çorba kaşığı salça ( 1 kaşık biber, 1 kaşık domates)
-sıvı yağ
-2 çorba kaşığı un ( köftenin içine)
-Göz kararı sıcak su
-3-4 kaşık un (tepsimizi unamak için)
-Tuz, karabiber,pulbiber,kimyon
-1 tane yumurta

Yapılışı:

Kıymayı bir kaba alıp içine bulguru, baharatı ve birde 1 tane kuru soğanı rendeleyip yoğurup biraz bekletin. (içindeki bulgur şişsin diye )Bulgur yumuşamışsa tepeleme 2 çorba kaşığı unu ve yumurtayı kırıp iyice yoğurun. Kıvamı kulak memesi kadar olacak. Hazırlanan hamurdan misketler iriliğinde parçalar koparıp unlanmış tepside biriktirilir. Tencerede doğranmış diğer soğanımızı kavurun ve salçalarıda ekleyip biraz daha kavurun .. Daha sonra sıcak suyu, nohutları ve tuzunu, ekşisini (limontuzu kullanıyorum ben) ekleyin. Sıcak su salçayla özleşene kadar kaynatın. Daha sonra iyice özleştikten sonra Köfteleri ilave edin ve normal ateşte 20 dakika pişirin. Yemeğiniz hazır :)

10 yorum:

pembe tatlar 6 Temmuz 2009 06:22  

BEN ÇOK SEVERİM CANIM ELLERİNE SAĞLIK MUTLU BİR HAFTA GEÇİRMEN DİLEĞİYLE...

Evcimen 6 Temmuz 2009 06:49  

Sanada mutlu haftalar :)

ceyızsandıgı 6 Temmuz 2009 11:39  

bende çok severim ellerine sağlık canım gaziantepli bir arkadaşımdan öğrenmiştim sağolsun bizde alıştık artık topalak yemeye iyi akşamlar senide beklerim blog uma

Evcimen 6 Temmuz 2009 12:54  

gerçektende çok leziz.. benim annemde antepli ondan öğrendim bende.. ziaretini< için teşekkür ederim..

TAZE NANE 8 Temmuz 2009 01:44  

Ne kadar çok severim.
Ne lezzetli görünüyor böyle.
Sevgiler.

Kirpikteki Gözyaşı 9 Temmuz 2009 04:38  

Çok güzel gözüküyor:) Ellerine sağlık! Denemek lazım:)

Evcimen 9 Temmuz 2009 06:20  

deneyin pişman olmazsınız ;)

Adsız,  5 Eylül 2009 01:55  

ben maraşlıyım ama ken kültürümüzün yemeklerini bilmiyorum amatatlarını bilirim senin tariflerinde bizim yemeklere benziyor yapıcam tariflerden

Adsız,  4 Ekim 2010 05:52  

Bu çorba Aksaray'ın Ortaköy ilçesinde topalak çorbası olarak geçiyor. Aksarayın meşhur yemeklerindendir. Patenti bizim :D

elif 1 Nisan 2011 08:19  

bende şuanda yapıyorum emeğinize sağlık. Nohutların haşlanmasını beklıyorum. Köfteler hazırr:D Teşekkürler